Re: ceny dysków twardych

Autor: Rafal <bezspamu_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 20:07:55 MET

Andre wrote:

> Maja. Ale przez ok 8 lat uzywania potencjalnie felernej partii dyskow
> IBM jeszcze nie dotarlem do tej granicy... A uzywam codziennie i to
> dosc mocno...

mój komputer też chodzi prawie 24/24 i producent dobrze o tym wie,
że nikt nie włacza komputer od święta, tylko pracuje na nim cały czas.

> Tak dlugo, jak to mozliwe. A po co mi nowy dysk skoro stary dziala?
> Ja nie gonie za nowinkami technicznymi. Potrzebna mi pojemnosc i tyle.

w takim razie SSD faktycznie nie jest ci potrzebne, choć jest 4 krotnie
szybsze od HDD a czas dostępu praktycznie nie występuje.

> A czy producent podal warunki, w jakich dysk musi pracowac, zeby
> osiagnac takie wartosci?

producent zaleca aby 20% powierzchni było wolne - można założyć,
że to jest warunek

> A nie czasem te 30 GB musi byc zapisywane zawsze w mozliwie najdawniej
> uzywanym sektorze?
>
> Zapisuj te 30 GB codziennie zawsze w tym samym miejscu, a potem za rok
> napisz jak zywotnosc dysku...

Ty chyba faktycznie musisz poczytać trochę o SSD bo mało wiesz.
Otóż dyskiem zarządza bardzo inteligentne oprogramowanie, które
dba o to, aby wszystkie komórki zużywane były równomiernie.
Nie ma mowy o zapisie zawsze w tym samym miejscu, tak jak to
jest w HDD.