Re: ceny dysków twardych

Autor: Andre <andy_at_andy.pl>
Data: Thu 15 Dec 2011 - 18:48:03 MET

Rafal wrote:

> a HHD nie mają skończonej ilości cykli?

Maja. Ale przez ok 8 lat uzywania potencjalnie felernej partii dyskow
IBM jeszcze nie dotarlem do tej granicy... A uzywam codziennie i to
dosc mocno...

> a przez ile lat chcesz używać SSD?
> 10, 20, a może 60 lat?

Tak dlugo, jak to mozliwe. A po co mi nowy dysk skoro stary dziala?
Ja nie gonie za nowinkami technicznymi. Potrzebna mi pojemnosc i tyle.

> No bo obecne dyski* przy zapisie 30 GB dziennie wytrzymują 30 lat
> Przy zapisie 40 GB dziennie - 16 lat.
> Zależy od modelu, bo wersja 128 MB - 8 lat
>
> * - wg danych produceta. Samsung 830

A czy producent podal warunki, w jakich dysk musi pracowac, zeby
osiagnac takie wartosci?
A nie czasem te 30 GB musi byc zapisywane zawsze w mozliwie najdawniej
uzywanym sektorze?

Zapisuj te 30 GB codziennie zawsze w tym samym miejscu, a potem za rok
napisz jak zywotnosc dysku...

--
Pozdrawiam,
  Andre