Re: ceny dysków twardych

Autor: nadir <none_at_hell.org>
Data: Tue 13 Dec 2011 - 14:39:13 MET

> Nie porównuj cen paliw, w cenie paliwa masz więcej podatków/akcyz/narzutów/
> pitów/citów/zusów/drogowego/transportu/łapówek/marketingu niż kosztu samego
> paliwa.

No ale te zusy/akcyze/vat-y i inne łapówki nie jest tak łatwo zmienić, w
naszym przypadku musi to być ustawa przegłosowane przez Sejm i
przyklepana przez Prezydenta. Nie robi się tego codziennie, a jednak
ceny paliw z dnia na dzień rosną.

> Obecnie masz około 400zł/1TB w 3.5" greenie (od ręki):
>
> http://www.proline.pl/?p=SEAGATE+ST31000524AS
>
> 1 kwietnia kupisz taki hdd za 250-300zł, przed powodzią kosztował
> około 190zł.
>
> I to już będzie powrót do jako takiej ekonomii bez zakłuceń. No chyba
> że w między czasie będzie kolejna awaria jakiejś fabryki - tego nie
> uwzględniam w przepowiedni :)

Tylko, że z różnych źródeł czytałem, że pozalewało fabryki WDC i
Seagata, których produkcja stanowiła 20-25% ogólnej liczby produkowanych
przez nich dysków.
Sam podajesz przykład że cena wzrosła nie o 25%, ale o 100% i tak to
wygląda wszędzie.
Pomijam fakt, że ceny dysków Hitachi też urosły o 100%, a nic się nie
słyszy, żeby ich też podtopiło.
To nie ma nic wspólnego z prawem popytu i podaży, to czysta spekulacja.