Płyta ABIT AN8 Ultra - trudno uruchomić kompa

Autor: rex <michaljasminum_at_gmail.com>
Data: Wed 07 Dec 2011 - 16:03:48 MET

Witam,

od kilku dni mam z moim kompem problem. Po włączeniu zasilania bardzo
często komputer nic nie wyświetla na monitorze, wygląda to tak jakby
karta grafiki nic nie wyświetlała. Monitor zachowuje się jakby był w
stanie uśpienia - miga zielona dioda. Dopiero po kikukrotnym resecie
czasem załapie i wyświetlają się komunikaty tekstowe: test pamięci,
wykrycie dysku, DVD itp.

Następnie pojawia się następujący komunikat:
 "System is running in Fail-Safe State.
 Please recheck - BIOS CMOS SETUP"

i dalej jest komunikat, że DEL powoduje wejście do BIOSU, F1 - dalsza
praca (bez wchodzenia do biosu) - tzn. ładowanie systemu.

Zupełnie nie mam pojęcia o co chodzi z tym Fail-Safe State. Nic w
biosie nie przestawiałem.

Trzy razy nie wykrył mi dysku, pojawił się komunikat: Invalid system
disc.

Kilka razy w czasie pracy w systemie Win XP pojawił się niebieski
ekran z komunikatem, że wystąpił błąd i system zostanie zamnięty;
kilka razy komputer nagle został zresetowany.

Nic z tego wszystkiego nie rozumiem. Czy to może być jakiś wirus, czy
też problem z płytą główną czy może jeszcze coś?

Mam płytę Abit AN8 Ultra, procesor Athlon 3000+ (1,8 GHz).

Z góry dziękuję za wszelką pomoc i podpowiedzi.

Pozdrawiam,
Rex