Re: dysk ssd sata 6 na sata 3

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 21:48:15 MET

Użytkownik "PaBeLo" <blizar1@poczta[123antispam].onet.pl> napisał w
wiadomości news:jbge4f$t4s$1@inews.gazeta.pl...

> mam bon z tego sklepu - altenate.nl, ten dysk (nie ma AG2 jest vertex2)
> jest 20 E droższy

> jak dają gratis... :)
>
> tak na serio to wolałbym dołożyć 30 E do kontrolera sata III i mieć
> teoretycznie 500 MB/s niż 270 MB/s. Tylko kwestia tego jak się taki
> kontroler sprawuje, czy nie sprawia problemów?

Na ten temat są rózne zdania. Kiedy wchodziła SATA 6 gb/s intel nie miał
obsługi tego standardu w swoich chipsetach w związku z tym producenci płyt
głównych montowali tam układy Marvella, które SATA 6 miały obsługiwać. Ale
robiły to gdzieś na SATA 2,5 a nie 3. Chipsety Intela, jak już powstały,
robiły to zdecydowanie lepiej. No więc jeśli to ten sam Marvell, to radzę
być ostrożnym.