Re: Commodore 64

Autor: Piotr Rezmer <piotr.rezmer_bez_spamu_at_ens.net.pl>
Data: Wed 30 Nov 2011 - 17:12:15 MET

RadoslawF pisze:

> Powiedz kogo tak naprawdę obchodzi czy komputer bierze 30,
> 100 czy 200W ?

Pobór mocy na pewno ma znaczenie w DataCenter gdzie rachunki za prąd to
koszt przeciętnego samochodu.
Dla użytkownika domowego różnica pomiedzy 100 a 200W to nie tylko
kwestia kosztów zasilania. Do tego dochodzi jeszcze konieczność
zapewnienia lepszego chłodzenia a to niestety najczęściej wiąże się z
głośniejszą pracą czyli mniejszym komfortem.
Przyglądając się np. kartom graficznym zwracam uwagę na ich pobieraną
moc bo większość idzie w powietrze. Aktualnie mam pasywnego NV 8600 GT i
jest cicho ale często się termicznie nie wyrabia, włącza bzyczek
ostrzegawczy i muszę otworzyć obudowę. Po co mi to?

--
pozdrawiam
Piotr