Re: zintegrowana karta dźwiękowa a zwykła

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Mon 28 Nov 2011 - 19:06:01 MET

W dniu 2011-11-27 13:52, mj pisze:
> Witam,
>
> jestem posiadaczem płytyt asus p8z68 ze zintegrowaną kartą dźwiękową
> Realtek ALC 892, podłączoną do zestawu kina 5.1. Zastanawiam się nad
> kupnem karty Xonar DX, i tu moje pytanie, czy warto? Czy oprócz
> obsługi DDL w grach, której aktualnie nie mam, dzięki takiej karcie
> odczuje różnicę przy słuchaniu muzyki mp3, dts, filmów? Czy taka
> różnica jest zauważalna dla amatorów, czy tylko dla melomanów?
Jak podłączasz cyfrowo (optycznym kablem, lub "elektrycznie" ale
cyfrowo), to nie ma żadnej różnicy w dzwięku, poza ograniczeniami
patentowo-organizacyjnymi typu "ta karta jest zgodna i ma Dolby cośtam"
a druga nie ma. Pytanie czy tego potrzebujesz, jeśli gra i tak w 5.1 (w
pełni, a nie jako stereo rozszerzone do 5.1, tzn np w jakimś teście
potrafisz zagrać w każdym głośniku z osobna?)

Jakbyś używał słuchawek, i to wpiętych wprost do karty, to byś różnicę
usłyszał - praktycznie wszystkie karty zintegrowane (na wyjściach
analogowych!) mają straszne przebicia "śmieci", przez co (gdy jest cisza
w muzyce/dzwięku) słychać w tle jak jeździ myszka, jak popiskuje
zasilacz w takt zmian obciążenia itp. Ale to na słuchawkach, gdzie masz
dużą dynamikę sygnału.