Re: Problem z GForce GTX 460

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Thu 24 Nov 2011 - 19:22:03 MET

On 2011-11-22 14:13, ikaros30 wrote:
> Karta jak w temacie włożona do kompa nie działa. Czy winą może być za słaby
> zasilacz? Ten w kompie ma 400 W, a gdzieś spotkałem się ze zdaniem, że dla
> tej karty powinno być minimum 450W.

Problem z zasilaniem niematematycznie można oszacować na podstawie
konstrukcji karty:

Każde dodatkowe złącze 6 pinowe to max 75W (tylko 12 V)
Każde dodatkowe złącze 8 pinowe to max 150W (tylko 12 V)

Najlepszy układ to taki, w którym zasilacz ma tyle dodatkowych złącz co
karta, ew jedno mniej, kolejne poprzez przejściówkę.

GTX 460 ma 2 wejścia 6 pinowe, podłączasz jedno z zasilacza, drugie z
molexa (przez dołączoną do karty przejściówke), upewnij sie, ze z molexa
(to linia 12V1) da sie pociagnac 75W (6,25A + zasilanie pozostalych
komponentow takich jak dyski, cdromy itp). Jezeli wychodzi jakis zapas,
powinno byc ok.

Wydajnosc linii 12V jest zazwyczaj opisana na zasilaczu.