Re: Problem z GForce GTX 460

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_benatr.cy>
Data: Thu 24 Nov 2011 - 18:32:26 MET

Proces Vituniu <vituniu@poczta.fm> zwrócił błąd:

> Najslabsza wersja GTX 460 ma deklarowane TDP w okolicach 140W,
> a zasilana jest zapewne z linii 12V. Czyli, ze na linii, z ktorej ja
> zsilasz
> musisz miec "wolne" minimum te 12A.
>
> "Zasilacz 400W" czy "450W" to _zadna_ informacja.
>
> Niemniej... Wez pod uwage, ze te 140W karta pobiera
> pod obciazeniem, w trybie 2D bedzie wielokrotnie mniej,
> wiec IMHO chocby POST powinienes na monitorze zobaczyc.

To karta nvidii. O ile sam jestem użytkownikiem głównie takich kart, i
wolę je od konkurencji, to muszę przyznać, że nvidia nie ma najlepszej
opinii w zakresie zgodności TDP z prawdą, czy też może oczekiwaniem.
Intel i AMD są w tym dużo lepsze.

Problem wynika z różnicy definicji - dla nvidii TDP to maksymalny pobór
mocy przy typowych zastosowaniach (bez precyzowania co jest typowym
zastosowaniem). Nie jest tajemnicą, że karty te potrafią pobierać więcej
niż by wynikało z TDP.

Dla Intela i AMD określenie TDP oznacza ile ciepła układ chłodzący musi
być w stanie odprowadzić, przy założonych napięciach.

Efekt jest taki, że próbując przeliczyć TDP na potrzebną moc, dla nvidii
możemy niedorachować, dla Intela i AMD przerachować. Nie wiem czy to ma
znaczenie w tym przypadku - nie wiadomo co to za zasilacz, poza tym przy
uruchamianiu na pewno nie trzeba tyle prądu ile przy "typowych
zastosowaniach", ale czasem warto mieć na uwadze różnice.

--
Saiko Kila
My dog's name is Muhammad.