Re: techniczne użytkowanie laptopa

Autor: DooMiniK <bachusmalpapostpl>
Data: Thu 24 Nov 2011 - 11:33:59 MET

On 23/11/2011 17:58, Radosław Sokół wrote:

> 1) Z tą konstrukcją często nie jest aż tak najgorzej. Za to
> użytkownicy nie próbują nawet być delikatni w stosunku do
> zawiasów (zatrzaskiwanie klapy "na modny serial", ostro i
> z trzaskiem), dysków twardych (gwałtowne przenoszenie kom-
> putera w czasie pracy lub zaraz po wyłączeniu/uśpieniu)
> czy klawiatur.

Możliwe, że po pięciu latach poza PL troszkę inaczej
odbieram to - użytkownik tutaj też jest inny (urządzenie
jest dość intensywnie niszczone przez właścicieli).
Fakt jednak, że sprzęt jest dużo gorszy w ostatnich
latach - moje stare IBMy (ThinkPady) potrafią mieć klapę i zawiasy
w tym samym stanie po 8latach od kupienia.

> 2) Technologia to proces wytwarzania czegoś. Podejrzewam, że
> chodziło ci raczej o postęp techniczny :)

Tak.

> 3) I właśnie tego postępu ostatnio prawie nie ma, a jak już
> jest, to większości jest niepotrzebny. Do większości do-
> mowych zastosowań (poza grami może) wystarcza mikropro-
> cesor sprzed paru lat i 1-2 GiB RAMu (inna sprawa, że
> *powinno* wystarczać nawet mniej, gdyby oprogramowanie
> było ciut oszczędniejsze).

Najśmieszniejsze, że postęp napędza kilka apliakacji, na czele
z systemem operacyjnym od Microsoft i systemem biurowym. Na wyspach
nie ma mowy, żeby ktoś kupując laptopa dodatkowo nie zamówił
MS Office - a 2010 potrzebuje trochę zasobów.
Mam jednak wrażenie, że ludzie zaufają 'chmurze' i przyjmą się
przeróżne '365' i inne Google docs.

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel