Re: Dysk zewnętrzny z autobackupem

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 21 Nov 2011 - 14:28:11 MET

On 2011-11-21 14:21, Lisciasty wrote:
> Witam,
>
> Dostałem od rodzinki zlecenie na znalezienie "takiego dyska
> zewnętrznego co samój robi kopie zapasową dysku twardego w
> komputerze". O raid im raczej nie chodzi, zacząłem szperać i póki co
> znalazłem coś co się zwie Transcend StoreJet. Czy ktoś może macał toto
> w praktyce, ewentualnie może polecić coś co miałoby pełnić takie
> funkcje?

Dysk sam nie robi backupu. Robi je oprogramowanie jakie jest dolaczone
do dysków (często z OTB - One Touch Backup). Polega to na tym, iż w w/w
Transcendach (ale nie tylko, bo tego jest masa) jest przycisk, którego
naciśnięcie uruchamia oprogramowanie na PC i tak się robi backup.

Z mojej perspektywy S/W dolaczane do dyskow jest raczej kiepskiej
jakosci. Moze ktos inny sie wypowie.

Ja zdecydowanie preferuje oprogramowanie, ktore robi kopie nie tyle
plikow, ale tworzy obraz dysku/partycji i ew. plikow. W modelu
calosciowym i przyrostowym. Ghost ma wbudowany scheduler, moze pod
windowsem 7 tez mozna klikajac zaschedulowac robienie backupow przy
pomocy wbudowanych narzędzi, jednakże nie sprawdzałem