Re: Wysokość wentylatora CPU - jak liczyć?

Autor: LP <ummagumma_at_onet.pl>
Data: Sun 20 Nov 2011 - 23:22:54 MET

Użytkownik "Irokez"
> Użytkownik "miab"

> 3,1dB głośniejszy, czyli dwukrotnie, kosztuje drożej a i jak padnie
> wentylator to problem bo nietypowy, nie wsadzi się zwykłego 120x120x25.

Nie patrz co piszą w opisach, bo z głośnością jest jeszcze gorzej niż z
podawaniem mocy w sprzęcie "hi-fi".
Jak nie chcesz wydać dużo, nie zagracać obudowy i mieć ciszę, to weź np. AC
7 Pro, kosztuje poniżej stówy (
http://www.morele.net/arctic-cooling-freezer-7-pro-rev-2-328067/) chłodzi
jak szatan ( w porównaniu z boxowymi) i daje więcej niż kompletną ciszę (
zwłaszcza przy ustawieniach w biosie na silent). A wiatrak wytrzyma przy
tych obrotach (800-1200) pewnie dłużej niż dwie, byle jakie 120.
Jak najbardziej słuszna jest koncepcja wydmuchiwania powietrza z radiatora
na tył obudowy, ale trzeba pamiętać też o wiatrakach z przodu i tyłu,
dających "paliwo" temu na procesorze - a co za tym idzie poprawiających
przepływ i sprzyjających rozkładowi temperatur w obudowie.
 Jeśli zamierzasz podkręcać mocno, to tak, ale jeśli wymienisz z boxowego,
to na pewno twój komputer (a co za tym idzie i Ty ) już przy czymś takim
poczuje znaczącą ulgę.

--
LP