Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia

Autor: Rafal Lukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Fri 18 Nov 2011 - 19:43:50 MET

> Przy pewnym poziomie zaawansowania nie ma znaczenia, czy polar,
> czy przelaczanie, czy jakies "sztachetki", itd. Koniecznosc
> zajecia tej czy innej pozycji raz ma znaczenie, raz nie ma,
> ale jest to zaledwie drobna (techniczna) niedogodnosc. Nie powiesz,
> ze przeszkadza Ci migotanie obrazu 100 Hz, skoro w kinie i w TV daja
> bodajze 24 Hz. Zajecie jakiejs pozycji przed ekranem, szczególnie
> w domu tez byloby do przyjecia.

1.Odnosnie przelaczania, z definicji wynika w danym momencie
dostarczanie obrazu do jednego oka, jeżeli nawet efekt migotania będzie
niewidoczny (mo to specjalnie nie przeszkadza), to jasnosc albo jej
istotne zmniejszenie juz tak.

2. to ile klatek ma material, a to w jakiej czestotliwosci dziala
naswietlanie oka to dwa odrebne tematy. Przy 60Hz na oko, patrzac w dal
migotanie sie jeszcze dostrzega, przypuszczam, ze przy 100Hz byloby
lepiej, ale to niewiele wniesie, bo:
a) nie polepszy jasnosci obrazu
b) nie zwiekszy jakosci materialu video

Drugim problemem jaki dostrzegam (a ok krótym wspominasz), moze to
troszke mniej widoczne w 2d to faktycznie to ile klatek ma material...
Aby nie teoretyzowac, wezcie sobie zwykly aparacik za 300 zl i nakreccie
material w 15 kl/s i 30... roznica kolosalna.

Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam
okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna
krecic filny w co najmniej 50fps

> Kazda wspólczesna technologia 3d potyka sie o bariere akomodacji
> oka do sceny 3d. Oko "mysli", ze scena ma glebokosc, a tu zonk.
> Az dziw, ze Sony wtopil w to miliardy i cos czytalem, ze klopoty
> sa nader powazne.

Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje
inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd)

Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw.