System na USB - jaki BIOS?

Autor: Yarroll <yarroll999_at_gmail.com>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 07:58:06 MET

Witam!
Próbowałem zainstalować sobie system (Windows XP) na pendrive'ie. Fajnie
byłoby mieć go z sobą, i zresztą główne programy - mógłbym (powiedzmy)
butować się do wielu kompów u znajomych.
Dostęp do pendrive'a na USB 3 powinien być szybszy niż do dysku zwykłego. W
sumie rozwiązanie może pozwali zostawić "normalne" dyski jako magazyny
danych.
Poza tym mam gwarancję, że nikt nie wystartuje mi kompa beze mnie co nie
jest bez znaczenia w domu z niecałkiem dorosłymi domownikami :-)) - takimi
co nie zawsze wiedzą co robią :-))
Instalator XP nawet rozpoznaje pendrive jako dysk i widzi na nim partycję.
Ale nie może "uzyskać do niego dostępu" :-((
Powyższe to chyba nic nowego, bo już dawniej słyszałem że dostęp do
USB-drive przy instalacji systemu zależy od rodzaju BIOS-u.
I tu pytanie: jaki to musi być BIOS?
Sory jeśli NTG. Dzięki - Yarroll