jaki laptop dla dewelopera?

Autor: Wojtek <NRD_at_email.ukryty.com>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 11:20:56 MET

Laptop ma być uzupełnieniem stacjonarnego stanowiska pracy. Nie jest
kluczowe, aby wyposażony był w najnowsze wodotryski: USB3, szybką kartę
graficzną itp., w sumie nawet interfejs dysku twardego jest sprawą
drugorzędną. Istotna jest możliwość wyposażenia w dużo pamięci,
posiadanie interfejsu Wi-Fi, USB v.2 wystarczy. Zainstalowany będzie
"odchudzony" windows xp oraz linux. Sprzęt powinien umożliwić m.in.
swobodną pracę z jedną (w porywach z dwiema) maszynami wirtualnymi
virtualbox (niezbyt zasobożerne, oparte na linux/windows xp) i pracę
zdalną. Nie jest zbytnio istotne czy coś będzie się kompilowało 5 sekund
czy 7. Ogólnie wiadomo, że komfort to pojęcie względne, ale chodzi
powiedzmy o pracę w miarę płynną, wspierającą pracę dewelopera a nie mu
przeszkadzającą ;)

Uwagę swoją kieruję w segment sprzętu używanego, nie najnowsze modele
gdyż nie chcę wydawać dużo pieniędzy. Mam wrażenie, że powyższe
wymagania mogą być zaspokojone sprzętem starszej generacji. Rozważę
zakup jakiegoś nowszego sprzętu o ile faktycznie dojdę do wniosku, że ma
to sens.

Proszę o poradę które modele rozważać. Będę wdzięczny za przemyślenia
osób o podobnych wymaganiach sprzętowych.

Wojtek