Re: Kabel sieciowy

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 15 Nov 2011 - 10:51:05 MET

W dniu 2011-11-14 23:11, Jerzy Dombczak pisze:

> Jesli masz duze zaklocenia to warto, ale w praktyce kat5 wystarczy z
> nadmiarem. Pod warunkiem ze to kabel miedziany nie zadne gowno stalowe
> made in china.

Ja kupiłem to stalowe gówno made in china bo siec ma być jako łącze anie
do przewalania bóg wie jakiej ilości danych.

A teraz ciekawostka:
Zmierzyłem miernikiem opór na każdej z żył kabla made in china.
Efekt? pary "typowe" (pomarańczowa i zielona) maja bardzo dobre
parametry jak na chińska tandetę jednak.. para niebieska ma gorsze a
para brązowa - lepiej nie mówić. Stad pewnie do 1Gbit się nie nadaje ten
kabel ale różnicy w oporze miedzy madex-em a made in china na parach
100Mbit - nie było.