Re: Pytanie o print server

Autor: Rafal <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 13 Nov 2011 - 11:48:15 MET

> Pytam dlatego bo nie wiem, czy print servery dają możliwość komunikacji
> dwustronnej a nie tylko od kompa do drukarki. :-)

Daja możliwość, aczkolwiek największym problemem niededykowanych
print-serverĂłw jest to, ĹĽe:

a) obsługuja ograniczoną liczbę drukarek

b) wśród tej ograniczonej liczby drukarek/MFP w wielu przypadkach
obsługują ograniczoną liczbę funkcji (czyli np obsługuja drukowanie, a
nie obsługują skanowania). Innym ograniczeniem tanich printserwerow jest
brak kolejkowania, czyli często drukarke/MFP przypisuje jeden user,
drugi moze drukowac gdy przy pomocy dedykowanego softu 'przepnie'
drukarke/MFP do siebie.

Nie będę Cie okłamywał, najlepiej będzie działać drukarka/MFP z
dedykowanym printserwerem albo drukarka/MFP z wbudowanym interfejsem
ETH. Rozwazylbym kupno, szczegolnie iz teraz ceny tych urzadzen sa
zdecydowanie nizsze niz 5-6 lat temu (w porownaniu do urzadzen bez portu
ETH)