Re: Wysylanie emaila prosto ze skanera.

Autor: Jacek <brak_at_e-maila.pl>
Data: Tue 08 Nov 2011 - 14:29:41 MET

On 2011-11-06, _THX. <j666@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote:
> Po prostu nie rozumiem, czy w tej sieci lokalnej muszę mieć osobny serwer
> poczty (nawet jest, chociaż nie do tego celu miał służyć), czy muszę mieć
> osobny serwer poczty gdziekolwiek (przykładowo dajmy na to w gmail.com), czy
> może urządzenie stanie się serwerem poczty (co by mi najbardziej pasowało)?

To zależy, jak skonfigurowany będzie serwer mailowy odbiorcy. Jeżeli
serwer jest w lokalnej podsieci (wszyscy odbiorcy na jednym serwerze)
to nie widze problemu, zeby skonfigurować serwer do odbioru takiej poczty
(Outgoing Server ustawione na to IP)

Duże serwery (publiczne) poczty nie będą chciały odebrać takiej poczty ze względu
na:
 - dynamiczny adres IP (jeżeli taki masz)
 - brak wpisu SPF zezwalającego wysyłanie maili z tego IP

Jeżeli nie masz dynamicznego IP i ustawisz dobrze SPF to właściwie
powinno działać.

Innym problemem pozostanie to, że jak serwer odbiorcy nie będzie dostępny to
pewnie skaner nie ponowi wysyłania maila za 15/30... minut.

pozdrawiam,
Jacek