Re: Bady na HDD

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac_at_o2.pl>
Data: Mon 07 Nov 2011 - 16:54:11 MET

Dnia Mon, 7 Nov 2011 14:53:37 +0100, Remek napisał(a):

> Dedykowane narzędzie Seagate
> SeaToolsforWindowsSetup nie chce się u mnie zainstalować. Gdzieś wyczytałem, że
> trzeba odinstalować Framework??? HDTune pokazuje 4 bady. W pierwszym sektorze i
> trzy w sektorach do 63. Czyli nie powinno to przesdzkadzać. Czym ewentualnie
> realokować te bady?

Uzyj SeaTools w postaci obrazu iso do nagrania na butowalną płytkę.
Wykryje ci "złe" sektory i zaproponuje naprawę. W wielu wypadkach sektory
widziane jako "złe" prze np, HDTune sa do naprawienia, najwyraźniej są złe
w logiczny a nie fizyczny sposób. Dysk po naprawie dalej bedzie działał aż
niezdiagnozowany problem psujący logikę ponownie "popsuje" sektory. Mówię
"złe" dlatego że ich pojawianie się i znikanie nie ma wpływu na stan
licznika Realocated Sector Counts z SMART-a.

--
Jacek