Re: Bady na HDD

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 07 Nov 2011 - 15:53:51 MET

On 2011-11-07 14:53, Remek wrote:
> Witam
>
> Windows XP, HDD Seagate Barracuda 40 GB. Od pewnego czasu system uruchamia się
> kilkanaście minut, bądź odmawia uruchomienia. Podejrzewając wadę dysku
> przebadałem go kilkoma narzędziami min. HDTune. Dedykowane narzędzie Seagate
> SeaToolsforWindowsSetup nie chce się u mnie zainstalować. Gdzieś wyczytałem, że
> trzeba odinstalować Framework??? HDTune pokazuje 4 bady. W pierwszym sektorze i
> trzy w sektorach do 63. Czyli nie powinno to przesdzkadzać. Czym ewentualnie
> realokować te bady? Czy może przyczyna być inna? Jak ją zdiagnozować?

W praktyce dysk nie zachowuje się zero-jedynkowo, jezeli wystepuja bady
(OS dostaje info o bledzie), to z duzym prawdopodobienstwem inne sektory
maja rowniez problemy, ale proby kilkukrotnego odczytu daja pozytywny
rezultat, tyle że to trwa.

HDTune umozliwia sporzadzenie speedmapy calego dysku, wtedy zobaczysz
jak to faktycznie wyglada. Nie bede tu doradzal zadnych napraw, tak
sprzet najczesniej sie wymienia. Czasami pomaga kilkukrotny zapis calej
powierzchni dysku, ew wykorzystanie narzedzi do odzyskiwania sektorow,
ale sadzac po wieku.. to zadziala na chwile.