Re: Wybór taniej stacjonarki

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sat 05 Nov 2011 - 17:11:12 MET

On 2011-11-05 16:37, =Marcos= wrote:

> We wrześniu kupowałem nowy 2TB za 235zł, a wczoraj sprzedałem 3-letni
> 1TB za 270zł ;-)
> Ponoć główny sprawca to powódź w Tajlandii. Zalała jedną z głównych
> światowych fabryk dysków. A dolar też swoje robi.

No coz, to nie pierwsze takie zdarzenie, ze ceny podzespolow szaleja.
Powodz w Tajlandii (z tego co mi wiadomo same fabryki nie zostaly
zalane, tak czy owak zostala wstrzymana produkcja, a to 60% produkcji WD).

Co wplywa na ceny dyskow? Przede wszystkim spekulacje dystrybutorow i
byc moze producentow. Jezeli dystrybutor ma na stanie 500 dysków i z
dnia na dzien zmienia ich cene o 100%, to powodem nie jest stricte
powodz ;) Jezeli Seagate nie ponioslo strat w wyniku kataklizmu, a jego
dyski kosztuja podobnie jak WD, to powodem nie jest stricte powodz.. Tak
dziala rynek, po nowym roku powinno sie unormowac.