Re: Ceny dysków

Autor: Bydlę <pan.bydle_at_gmail.com>
Data: Wed 02 Nov 2011 - 11:41:28 MET

On 2011-11-01 23:24:17 +0000, Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk@gmail.com> said:

> Podeprzesz to jakimś cytatem z postów w tym wątku? :)

Góógle, wpisujesz EMOTICONS i szukasz: ";-)".
:-)

> Wiesz - swego czasu miałem maszynkę testową przygotowaną na czysto so startu
> z XP i Vistą. Teza była, że XP wystartuje szybciej. Owszem wystartował
> szybciej. O sekundę. :) Tak i XP, i Vista były golusieńkie. :D

Widzę, że start zaprzątnął wasze umysły za bardzo.
Po starcie komputer wciąż coś czyta, zapisuje - jeśli się zsumuje
oszczędności na każdej oparacji, to mogą być to już minuty i godziny!
:-)))

> 24 dyski SSD po 256GB plus cała reszta tej konfiguracji - no jak znalazł
> komputer dla przeciętnego Kowalskiego. :D

Reklama Samsunga - w końcu to on dał na to dyski i pieniądze.
Ale pokazuje możliwości.

> Swoją drogą - czy aby na pewno należy robić defragmentację na dyskach SSD?
> :)

Nie wiem. Teoretycznie ułożoena dane winny być lepiej dostępne, ale
defragmentacji nie robię już od 1999 roku, więc praktyka mowi, że nie.
Natomiast defragmentacja to piękny przykład przyspieszenia - wszak w
reklamach nacisk kładzie się na przekonanie klienta, a nie na
wyedukowanie go.

> Zwracamy uwagę na cenę uzyskania tych 6TB przestrzeni na SSD i koszt
> konfiguracji takiego zestawu? :D

Nie wiem ile kosztowało, ale pewnie w naszym rozumieniu koszt był
absurdalnie wysoki.
Tyle, że nie jesteśmy producentami urządzenia wchodzącego na rynek.
:-)

--
Bydlę