Re: Ceny dyskw

Autor: Przemysaw Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 01 Nov 2011 - 22:24:17 MET

Dnia Tue, 01 Nov 2011 20:20:30 +0100, Andrzej napisał(a):

> zewnętrzny kontroler 50 zł,
> czy to dużo?

Zewnętrzny kontroler w sensie na PCI-Express? Drogie to nie jest, owszem,
ale jednak - tu też może trochę zależeć od płyty i samego kontrolera USB3.0.
Przyznam szczerze, że za bardzo się w to nie wgłębiałem, ale swego czasu do
bookmarków dodałem artykuł
http://www.tomshardware.com/reviews/nec-controller-usb-3-pd720200,2682-7.html
- na zasadzie „w końcu przeczytam”…

> kieszeń do dysku 80 zł,
> to dużo?

Jeżeli mowa o stacjonarnym PC, to ja bym proponował poszukać czegoś a'la
Ardata DuoDisk - montowana w zatoce 3,5 / 5,25 kieszeń, do której wsuwana
jest obudowa z dyskiem 2,5". Podczas pracy w kieszeni ma się dostęp do
interfejsu SATA-II, po wyciągnięciu i zatargania do np. kumpla - mamy
normalny, przenośny dysk 2,5" USB 2.0. :)

> mój były HDD to był własnie Samsung i chyba F3
> buczał jak stary "motór"
> a obudowa to Chieftec za 600 zł
> ile mam dać za obudowę aby była dobra?
> 1000 zł?
> a może 1500???
> wolę dać 300 zł na SSD i mieć spokój

Nie no - nie powiem, żeby u mnie był komputer bezgłośny (podkręcony C2D
E8400, GTX259, 4 dyski 3,5" + sztuka 2,5", też buda Chieftec - aczkolwiek ja
swoją wyklejałem matami wygłuszającymi), ale żeby F3 buczał? Coś Ci na mój
bardzo skromny gust w wibracje wpadało.

Co do tych 300 zł na SSD - można podpytać co to dokładnie za model i gdzie
kupowałeś? :)

[ Cameron: I took an oath to "do no harm." House: Yeah, but it's not like  ]
[ they make you sign it or anything.                                       ]
[                                           ("House M.D. 2x01 Acceptance") ]