Re: Ceny dysk贸w

Autor: Przemys砤w Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 01 Nov 2011 - 20:34:17 MET

Dnia Tue, 01 Nov 2011 19:54:44 +0100, Rafa艂 艁ukawski napisa艂(a):

> zabezpiecza o tyle, 偶e po twardym restarcie system startuje szybko i
> wszystkie aplikacje podobnie (nie trzeba ich przygotowywa膰)

Ju偶 wysz艂o w w膮tku, 偶e r贸偶nice

> Z szybszych (zapis!): OCZ 60GB SSD Vertex2 2.5" - na 99% zmiescisz tam
> wiekszosc aplikacji,

80GB partycja na system, wolnego 8,9GB. Trzyletnia Vista x64 (brakuje jej
dw贸ch nieca艂ych miesi臋cy). Sorry Rafa艂, ale pojemno艣ci poni偶ej 80GB to
niestety nie mam co rozwa偶a膰. 100-120GB bym widzia艂 najch臋tniej, bo jednak
kusi艂oby, 偶eby cz臋艣膰 niekt贸rych plik贸w cache przytrzyma膰 jednak na SSD.

> a skoro mowa o pecetach, dodanie drugiego HDD
> zlikwiduje problem potencjalnie gigantycznych danych

Ju偶 w tej chwili wewn膮trz si臋 kr臋c膮 cztery 1TB nap臋dy (uprzedzaj膮c - system
i dane wykorzystywane na codzie艅 mam na dw贸ch dyskach w RAID0, wobec czego
jeden z tych nap臋d贸w od razu zosta艂 przeznaczony na kopi臋) plus w kieszeni
mam podr臋czne, targane codziennie do fabryki 500GB z potrzebnymi rzeczami.
;D

> z wolniejszych bedzie wi臋cej modeli o wi臋kszej pojemno艣ci.

Tej - jak si臋 ju偶 mam przesiada膰, to niech to b臋dzie odczuwalny skok
wydajno艣ci, a nie wydam 600 z艂 na dysk 60-80GB, a ca艂o艣膰 zacznie si臋
uruchamia膰 w porywach do 5 sekund szybciej (co przy moim sposobie
u偶ytkowania sprz臋tu i tak zauwa偶臋 鈥瀟ak cz臋sto鈥, 偶e chyba by艂oby szkoda
zachodu ;D). Cho膰 znowu tu si臋 zastanawiam, czy SATA 3Gbps dla takiego
rzeczywi艣cie diablo-diablo szybkiego SSD nie stanowi艂by w膮skiego gard艂a. :D

Eeeech鈥 Szkoda, 偶e mi si臋 ju偶 sko艅czy艂y te czasy, kiedy testowa艂em r贸偶ne
sprz臋ta i potem o tym pisa艂em. ;D Bym sobie spokojnie sprawdzi艂, czy jest
sens p臋dzi膰 do tego obozu, czy na razie da膰 sobie siana. :D

--
[ Przemys艂aw "Maverick" Ryk                   ICQ: 17634926    GG: 2808132 ]
[ Kobieta jest jak otwarta ksi臋ga, napisana po hebrajsku, za pomoc膮        ]