Re: Ceny dysków

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 01 Nov 2011 - 12:46:23 MET

> Ja mogę mieć na kilku dyskach spiętych w RAID - naprawdę mi to nie
> przeszkadza. No ale żeby uzyskać sensowną pojemność używając SSD, to
> musiałbym spiąć tak z 10 napędów po 100GB. Owszem - prawdopodobnie wydajność
> by to miało nie z tej planety, ale jak sobie pomyślę o cenie dysków i
> kontrolera (jakoś średnio kojarzę płytę główną udostępniającą 10 portów
> SATA, gdzie można utworzyć RAID korzystając z nich wszystkich).

Duza pojemnosc 1-2TB SSD jest faktycznie potrzebna w bardzo, bardzo
specyficznych zastosowaniach (jezeli wogole jest potrzebna - bo jako
storage, to zupelnie mija sie z celem) i ew. szpan na podwórku ;)

Aby jednak nie kombinowac, proponuje OCZ Revo Drive:
http://www.ocztechnology.com/ocz-revodrive-3-x2-pci-express-ssd.html

pojemność do 960GB na karte PCIEx4 z tego co widze w specyfikacji, byly
tez napędy w formacie 3.5" o pojemnosciach 1TB, ale praktycznie nie bylo
zbytu (bo to sztuka dla sztuki), malo kto potrzebuje takiej konfiguracji.