Re: Dysk zewnętrzny 2.5 na USB

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Mon 31 Oct 2011 - 18:59:12 MET

On 2011-10-31 18:50, Animka wrote:

> Z tego co wyczytalam na google to trzeba by było dokupić przejściówkę do
> kabla, żeby ten dysk zewnętrzny 2.5 na USB działał z komputerem.
> Miałam na myśli konkretnie ten dysk:
> http://www.ceneo.pl/9063374

O tym czy kupic przejsciowek czy nie, decydujesz doswiadczalnie. USB2.0
definiuje maks. prąd na poziomioe 0.5A, dyski potrzebuja ok 0.9-1.0
A(5V). w zwiazku z czym dyski USB 2.0 beda dzialac tam gdzie producenci
troszke nie trzymaja sie norm, a to nie jest kwestia jasnej definicji.

Zarowno na PC jak i notebook dysk moze potrzebowac dodatkowego
zasilania, ale moze sobie poradzic bez kabla typu "y". Jak to sprawdzic?
po prostu sprawdzic.