Re: Ceny dysków

Autor: kamil <kamil_at_spam.com>
Data: Mon 31 Oct 2011 - 15:27:55 MET

On 31/10/2011 14:14, RadoslawF wrote:

> Pracy nie, w jego przypadku to istotny element podbudowywania
> swojego samopoczucia.

Ja rozumiem przypadki, w których SSD naprawdę poprawia konkretnie
komfort pracy (np. po wpakowaniu do netbooka czy starszego laptopa w
miejscu jakiegoś ślamazarnego dysku 4500RPM), ale w przyzwoitym domowym
komputerze (mam 2 rdzenie 2.9GHZ, 8GB RAM i samsunga F3) różnice nie
będą jakieś ogromne. Szczególnie jeśli kupisz SSD 64GB, na który wejdzie
system i ze dwa programy, więc większość plików czy gier i tak będzie
otwierana z normalnego dysku.

> Jeszcze rozumiem chęć mierzenia czasu startu systemu w przypadku
> kiedy taki start następuje wiele razy w ciągu dnia, w sytuacji
> kiedy komputer uruchamia się raz dziennie jakie znaczenie
> ma czy czas uruchamiania to 15, 30 czy 60 sekund ?
> Normalny człowiek wciska przycisk i idzie wstawić wodę
> na kawę czy herbatę, otwiera lub zamyka okno czy robi coś
> innego.

Otóż to, wydawać kilkakrotnie więcej na mniejszy dysk do domowego
peceta, żeby móc o 10 sekund wcześniej "sprawdzić pocztę" to po prostu
onanizm sprzętowy.

--
Pozdrawiam,
Kamil