Re: Karta graficzna „gubi” monitory

Autor: divek <divek_USUN_TO_Z_ADRESU__at_op.pl>
Data: Wed 26 Oct 2011 - 14:46:11 MET DST

W dniu 2011-10-26 13:34, vcore pisze:

> Po zresetowaniu komputera nie działa zazwyczaj jeden, lub oba monitory -
> po prostu nie dostają sygnału. Nie pomaga zamiana wtyczek DVI miejscami,
> ani wyłączenie i ponowne włączenie monitorów.

> Czy to oznacza że karta graficzna nadaje się do wymiany?
>
> Dodam że problem występuje dość regularnie od około miesiąca, karta
> graficzna ma już ponad 2 lata (ASUS 9600GSO)

Trudno wyrokować jednoznacznie. Miałem zupełnie niedawno podobny problem
ale w trybie pracy z jednym monitorem iiYama E2407HDS i kartą HIS'em
4870. Monitor nie chciał się wybudzać z trybu uśpienia twierdząc, że
brakuje mu sygnału. Z innymi było w porządku więc ten pojechał do
serwisu. Wymieniono z tego co pamiętam skaler obrazu i problem
rzeczywiście zniknął. Może któryś z monitorów jest uszkodzony i rzutuje
na pracę tego drugiego, albo sama karta nie radzi sobie z obsługą obu na
raz. Próbuj rożnych wariantów (jeden monitor na pierwszym wyjściu,
później ten sam na drugim wyjściu, kolejno dołącz drugi monitor itd.) i
zobacz co się dzieje. Myślę, że to jednak problem sprzętowy, a nie
programowy jak sugeruje Rafał.

--
Pozdrowienia,
divek