Re: P³yty recovery a nowy dysk

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 17:42:23 MET DST

"_±æê³ñ󶼿" j83uu8$ppf$1@inews.gazeta.pl

>W dodatku u niektórych producentów (np. HP Compaq) liczba wytworzeñ p³yty
> ratunkowej z dysku jest ograniczona.

Zasada zachowania masy -- im wiêcej p³yt, tym mniej dysku...
Przecie¿ to oczywiste, ¿e z jednego dysku nie mo¿na wytworzyæ nieskoñczenie wielu p³yt!!!

-=-

Tak sobie czytam i czytam, i do g³owy mi przychodzi, ¿e ja po prostu
nie wiedzia³em o tym i¿ sklonowanie dysku jest a¿ tak trudne...

Ja sobie po prostu zrzuci³em ca³y dysk (Hitachi 160 GB) na inny dysk
(zajê³o to raptem 19 GB) i kiedy chcê, mogê odtworzyæ wszystko... Na
dodatek zrobi³em kopiê ca³ego dysku ju¿ chodz±cego W7Startera i te¿
nie mia³em pojêcia o tym, ¿e s± tam jakie¶ ograniczenia liczbowe...
W dzisiejszych czasach zrzut na p³ytê jest IMO kosztowny (DVD -- 50
groszy za TDK, BR itp. chyba z pó³ dychy z³otych za kilkadziesi±t GB,
czyli mniej wiêcej tyle samo, ale trzeba mieæ blunagrywarkê) i d³ugotrwa³y...

Ja mam bakapy na dyskach. A dyski kupujê najtañsze. :)
(pó¼niej okazuje siê, gdy przyjdzie co do czego, ¿e i tak przep³acam!!!)

Ca³y W7S mam jeszcze raz sklonowany -- bo wywali³em z netbooka dysk
Toshiby, na którym by³o wszystko przez pó³ roku i w³o¿y³em tam dysk
Seagate, ale dysku Toshiby ju¿ nie skasowa³em -- i tak jest (wymownie
ujmuj±c) gówno warty z uwagi na energo¿erno¶æ. :)

Ale aby nie narzekaæ na Toshibê -- 6.1" i makabryczna rezolutno¶æ...

  6-calowy ekran LCD dla mobilnych urz±dzeñ
  Superekran Toshiby: 6,1 cala i rozdzielczo¶æ 2560 x 1600 pikseli

  http://www.chip.pl/news/sprzet/wyswietlanie-obrazu/2011/10/superekran-toshiby-6-cali-i-rozdzielczosc-2560-x-1600-pikseli

Ogl±danie przez lupê? :)

-=-

Mój bakap dziewictwa jest sprawny -- wielokrotnie z niego korzysta³em
przy okazji eksperymentowania i raz, gdy odes³a³em netbook do serwisu.
Wrzuci³em na fabryczny dysk (Hitachi 160 GB) to, co tam by³o w chwili
kupna netbooka i wstawi³em ten dysk do netbooka w miejsce dysku Seagate.

Bakap by³ wykorzystywany do odtwarzania stanu z dnia kupna na ró¿nych
dyskach, o ró¿nej pojemno¶ci -- zawsze bez jakichkolwiek problemów. :)

Poza tym kopiujê partycje systemowe z W7S do¶æ czêsto -- aby eksperymentowaæ. :)
Nigdy nie mia³em ¿adnego problemu, je¶li nie liczyæ braku czasu i braki miejsca
na dysku docelowym...

Bakapowania na p³ytach typu DVD zaprzesta³em kilka lat temu -- mam
tych czystych DVDR oko³o pó³ setki... Mo¿e ze 40?... Do tego DVDRW...
I dodatnie mam, i ujemne... I 3 nagrywarki komputerowe, i jedn± telewizyjn±...

No... I mam trochê ;) dysków 2.5 calowych... Nawet nie gubiê siê w tym,
co na którym jest. :) Na p³ytach mia³em zwyczaj umieszczania spisu
p³yt -- z oczywistych powodów spis zawiera³ to, co by³o nagrane
wcze¶niej. Dyski mog± zawieraæ opisy stale aktualne...

Za jaki¶ czas zamierzam wywalaæ nagrane p³yty, przepisuj±c ich zawarto¶æ na dyski.
Tak poczyni³em z mas± CDR - zrzucaj±c je na DVDR.

-=-

Co do samej partycji recovery -- imo nie jest dla mnie przydatna. :)
(wiêc ja wywali³em z u¿ycia)

Co do serwisu Acera -- IMO lepszy ni¿ bardzo dobry. Sprawnie, szybko,
sympatyczniej ni¿ sympatycznie i w ostatnim dniu gwarancji przyjêto
zg³oszenie (poprzedzone wieloma m@ilami -- czyli odpowiadaj± szybko)
gwarancyjnej naprawy w wyniku którego dosta³em nowy akumulator, dwa
razy pojemniejszy ni¿ kupiony wraz z tym netbookiem.

Acera mogê poleciæ z czystym sercem. Toshiby nie kupiê ¶wiadomie ju¿ nigdy.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'