Re: W7- jak uczynić dysk wymiennym?

Autor: RemeK <go_at_dev.null>
Data: Mon 24 Oct 2011 - 13:02:42 MET DST

Dnia Mon, 24 Oct 2011 12:40:22 +0200, Marek napisał(a):

> Raczej też podążałbym w tym kierunku. Faktycznie jest odłączone AHCI a
> włączone RAID (XHD). Co ciekawe zawsze dyski miałem w RAID0 a ten
> "odłączalny" oczywiście poza nim. Jednakże nie widzę opcji pozwalającej
> ustawić AHCI dla jednego portu a RAID dla innego mimo iż tylko część dysków
> jest w RAIDzie.

Ustawiasz tryb calego kontrolera, a nie pojedynczego portu, ale masz wszak
dwa kontrolery, jeden z czipseta, a drugi Marvell. Ten drugi ma dwa osobne
porty o numerze 6 i 7. Mozesz je ustawic w RAID, tam dac macierz (ustawienie
w biosie od GSATA na str 53 instrukcji), a reszte dyskow podpiac pod
kontroler czipseta P55 (str. 50) i tam dac AHCI.
Lub zostawic jak jest, tylko dla GSATA ustawic tryb AHCI. Zalezy ile masz
tych wszystkich dyskow i ilu portow Ci potrzeba.

--
pozdro
RemeK