Re: dane na dyskach ssd

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 20:54:32 MET DST

"Andrzej" 4EA45DAC.3432F75C@wp.pl

> wszelką zmianę w systemie, typu instalacja programów lub dołożenie
> jakiegoś urządzenia skrzętnie notuje. Gdy lista jest długa, odtwarzam
> system i przeprowadzam jeszcze raz instalacje i wszystkie zmiany
> posiłkując się moimi notatkami i gdy to mam gotowe robię nową
> kopię systemu.

Fajne. Ja kiedyś też zapisywałem. :) 12 lat temu. :)

> Tym sposobem system mam kilka lat, a jego czas życia realnie
> to kilka godzin.
> Aha, wszystkie pliki konfiguracyjne typu ostatnio otwarte zakładki
> w przeglądarce, czy ustawienia i wsady PS mam wyniesione
> na inną partycje.
> Tak więc po odtworzeniu systemu wszystko mam to samo co przed.

> to teraz powinieneś sprawdzić w jakim czasie uruchamia ci się na SSD.

Przyślij -- potestuję. :)

> Wtedy będziesz mógł obiektywnie ocenić.
> Bo wiesz... PS może się różnić wersją i indywidualną konfiguracją.

To prawda.

> P5Q, E8400, 3GB RAM

U mnie:

  -- 2 GiB RAMek DDR2
  -- CPU T7300 2 GHz
  -- HDD Momentus 500 GB na 7200 rpm
     (na początku ma ponad 100 MB/s)

> karta 50 złociszy (4 portowa 80 zł), a kieszeń do dysku
> ok 100 zł
> ot całe koszty.

Dla mnie odpada -- musi być wewnątrz notebooka.
Kieszeń za 100 złotych? Niewiele drożej cały dysk z kieszenią USB 3. :)

Więc jak? 20 MB/s, 50 MB/s?... Fotka CR@ u mnie to od 10 MB do 20 MB.

> Na eSATA wszystko leci tak jakby dysk był podłączony do kontrolera
> na płycie.

Tyle, to wiem.

> Ale porównując wady i zalety od USB 3.0 chyba się już nie ucieknie.

> czy to jest pierwsze uruchomienie, czy kolejne kiedy system wspomaga
> się już RAMem?
> bo u mnie kolejne uruchomienie trwa już 2s :)

Pierwsze. Lub pierwsze po paru minutach, czyli pierwsze.
Więcej czasu zabiera mi szukanie tegoż CS. :)
Wiem, gdzie jest i wiem, gdzie szukać, ale jednak szukanie trwa.
Nie odpalam ze skrótu, a jeśli nawet -- to szukanie skrótu też trwa. :)

IMO Twój SSD -- do wymiany. ;)

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'