Re: Pytanie o kartę graficzną SILENT

Autor: Marek <precz_at_spamowi.com>
Data: Sun 23 Oct 2011 - 13:35:46 MET DST

Dnia Sun, 23 Oct 2011 11:45:03 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

> Ten model to zdaje sie jedna z (naj)szybszych z pasywnym chłodzeniem.
> http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGTS450-DC-SLDI1GD3/397

A czy ta karta nie jest dużo wolniejsza od 9800GT? Może źle to interpretuję
ale taktowanie ma 564MHz i szynę 128bit. Poprzednia moja karta (9600GT)
miała szynę 256 i 650MHz (z tego co pamiętam) i przycinanie występowało.
Przesiadka na 900MHz poskutkowała. W Twojej propozycji wygląda to znacznie
gorzej niż ta wolniejsza wersja (9600). Czy mimo to należy uznać tą kartę
za szybszą niż staruszek 9600, nie wspominając o 9800?

> tansza alternatywa:
> http://luktronik.pl/pl_PL/p/ASUS-ENGT440-DC-SLDI1GD3/396

Ciekawe - a tu z kolei taktowanie jest znacznie wyższe 810MHz choć niepokoi
wąska szyna 128 bit. NIe wiem co de facto w 9600 powodowało przycinanie -
czy niższe taktowanie rdzenia czy niższy transfer danych. Jeśli to
pierwsze, to pewnie ta tańsza opcja mogłaby się sprawdzić. Jednakże droższa
karta wygląda na sporo wolniejszą.

> Na 440tce testowalem gry 3d takie jak StarCraftII, zupelnie przyzwoicie
> sie zachowuje, dla Twoich 2d-zastosowan IMHO w zupelnosci wystarczy.

3D to inna para kaloszy - nie można przenosić obserwacji z 3D na 2D.