Re: dane na dyskach ssd

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Sat 22 Oct 2011 - 16:57:32 MET DST

"Andrzej" 4EA1A41B.6DDF9DA7@wp.pl

> ja na SSD trzymam system, który i tak odtwarzam raz na tydzień

Trochę często. Ja bym odtwarzał tylko częściowo, aby zaoszczędzić dysk.
To raz. A zero... Jaki masz system? Bo WXP można zmieści z powodzeniem
na 1 GiB -- wliczając w to wszelkie łaty, serwispaki, poprawki... I taki
system można by ładować do RAMdysku, a koszt 1 GiB (powiedzmy -- 2 GiB,
aby mieć komfortowe warunki!!!) jest znikomy. :) Gdyby miało to sens,
mocniej bym odchudził system, ale na HDD nie ma to sensu.

Z RAMdysku jest znacznie szybciej niż z najszybszego SSD.

Zatem zamiast SSD można wrzucić 16 GiB RAMek oraz szybki HDD (wyłączany,
gdy nie jest potrzebny, aby nie hałasował) i mieć święty spokój!!!

> (nie mam propramu antywirusowego)
> więc jak dysk mi padnie to będzie to dla mnie bez różnicy.
> Wymienię na nowy i po kłopocie.
> HDD 2T mam już jako zewnętrzny i zdala od komputera by nie hałasował.
> Tak trzymam dane.
> Tak więc wszystko to kwesta organizacji.

> ale przy HDD system odpala się w 30s, a z SSD 12s :)

U mnie W7Starter budzi się w niespełna 3 sekundy -- 2 do 3.
A mam dysk Seagate 7200 rpm.

Po 3 sekundach jest już wybudzony do końca.
Po 2 -- zazwyczaj jeszcze czegoś mu do szczęścia brakuje.
Dzięki temu mogę usypiać bardzo często? -- niezupełnie, bo usypianie trwa długo.
Ale mogę dość często -- kilkanaście razy dziennie (średnio) to żaden wyczyn. :)

Ale przy innym dysku (Toshibie wyjętej z obudowy
PALantinum ;) -- czy jakoś podobnie) ten czas był 3 razy dłuższy.

(było około 7 sekund)

> otwarcie przeglądarki na SSD można porównać do otwarcia

Jakie otwarcie? Po co ją otwierać?

U mnie stale otwarta jest jakaś, a czasami kilka naraz, bo w tej
filmy z tej strony nie chodzą (bo ta nie wspiera czegoś -- opera
bodajże jakiś czas nie wspierała silwerlajta a wspierała IE oraz
chroma_i_ułomna...) a w tamtej nie chodzą filmy z innej strony,
ta nie wyświetla poprawnie tego (bo czegoś tam nie wspiera czy
nie zapewnia lub nawet zapewnia, ale nie zapamiętuje haseł
i innych wpisywanych stale informacji) a tamta źle współpracuje
z czymś innym...

> notatnika w SSD No i nie hałasuje.

To tak. Zwłaszcza wtedy jest to przykre, gdy włączy się sporo komputerów
naraz w ,,środku'' (czasowym -- rzecz jasna) nocy, gdy jest cicho dookoła. :)
W dzień to żaden problem.

--
   .'O`-'     ., ; o.'    eneuel@@gmail.com    '.O_'