Re: Wybór monitora LCD

Autor: Tom01 <news_at_pl.mastiff.popraw.kolejnosc>
Data: Sat 22 Oct 2011 - 16:26:06 MET DST

W dniu 22.10.2011 15:21, LP pisze:
> Oczywiście, że każdy z nas wolałby jeździć v8, mieć dom na Majorce i
> zadawać się z kobietami takimi jak Marylin Monroe

Proszę wspomnieć jak kilka postów wcześniej wspomniałem o skokowym
wpadaniu w grubą przesadę.

> Na koparkach i łopatach się nie znam, ale Pańskie porównania dotyczące
> rowerów pozwalają stwierdzić, ze jest pan w tej dziedzinie laikiem (nie
> ma funkcjonalnych rowerów za 99 zł nawet w marketach

Bingo! Czyli jednak przykład przemówił do wyobraźni. Szkoda tylko, że
znów z nieprzyjemym przytykiem. Przecież nie ma Pan zielonego pojęcia
czy się na tym znam, ani czy przykład nie był czasem prowokacją do
rozpoczęcia dyskusji, na którą właśnie się Pan złapał. Celowo obrałem
rowery, bo to modny temat i wielu ludzi niezależnie od wieku się nimi
interesuje. Jak widać trafiłem. :)

W każdym razie ma Pan całkowitą rację, że za 99 zł nie kupi się
funkcjonalnego roweru. Tak naprawdę tyle kosztują same tylko amatorskie
v-break-i, szczęki hamulców - dla nieobeznanych, albo jedna niezła
piasta. Zakres cen rowerów i monitorów też jest podobny, ale gradacja
różnych klas już wcale nie idzie równolegle. Rower-jednorazówka, który
ma problemy z pełnieniem swojej podstawowej funkcji jest dokładnie takim
samym bublem jak monitory marketowe w cenie do około 1 tys zł. Im taniej
tym gorzej oczywiście.

> dell 2412 i czy jest dla niego inna
> alternatywa (w podobnej cenie).

Jest. Tej samej klasy są inne monitory DELL np U2311 lub HP np ZR22w.
Oba lepsze od U2412m. Obracamy się jednak cały czas w klasie biurowej.
Główną cechą takich monitorów jest niekorzystny w zastosowaniach
domowych zakres regulacji jaskrawości. Wynika to z przeznaczenia, gdyż
są one skonstruowane do pracy w dzień, w jasno oświetlonych
pomieszczeniach. Ze względów ekonomicznych nie ma sensu do nich pchać
układów regulacji które nie będą wykorzystane.

Inną poważną wadą jest zastosowany wyświetacz z bardzo, ale to bardzo
wysokim punktem czerni. Bardziej plamiasty i gorzej rozświetllony ekran
jest tylko w najbardziej dziadowskich TN. Wady czerni i homogeniczności
wyłażą najbardziej w warunkach słabego oświetlenia.

--
Tomasz Jurgielewicz
Masz problem z kolorem? Wal śmiało!