Re: Porządny dysk SSD lub pendrive 128+

Autor: vissim <vissim_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 20 Oct 2011 - 22:25:39 MET DST

Dnia Wed, 19 Oct 2011 21:10:26 +0200, Rafa ukawski napisa(a):

> Czy miales moze mozliwosc sprawdzenia pod USB3.0? co najmniej dziwne sie
> to wydaje. nieco lepszy pen daje ciagly transfer 10MB/s, zwykle karty SD
> class 10 to daja (jezeli nie wiecej).. gdzies jest problem, ale mam
> wrazenie ze nie w 100% w samym urzadzeniu (niestety nie mialem
> mozliwosci testowania...)

powiem wam, ze albo trafilem na jakas podrobke z komputronika, albo trafil
mi sie jakis felerny model.
Kopiuje jeden duzy plik wlasnie pod notebookiem Dell D630 i kopiowanie z
lokalnego dysku na tego pena wyglada tak:
- na poczatku 1-3 MB/s (pare sekund)
- potem skacze pomiedzy 6-11 MB/s
- pauzuje kopiowanie (oprozniaja sie bufory)
- wznawiam po ok minucie
- transfer przez minute 1-3 MB/s !!!!!
- potem 11-13 MB/s
- czesto w tym czasie nie moge nic robie - 1-2 sekundowe freeze

Ok, czesc elementow na laptopie dziala pod magistrala USB - wlan, kbd,
touchpad ale kurcze, one nie zajmuja pozostalem przepustowosci magistrali.
Antywir wylaczony.
Windows XP zadne ciezsze uslugi nie dzialaja w tle.
Lokalny dysk potrafi czytac wiecej, bo jak kopiuje z niego poprzez siec
100/1000 Mbit/s to idzie z odczyt predkoscia stala ok 22 MB/s (przez
gigabit), wiec nie jest to wina lokalnego dysku.

Ten Patriot Supersonic Magnum 64 GB zachowuje sie wrecz jak karta pamieci !

Co wiecej, testowalem rowniez na stacjonarnym, takze pod 2.0 i efekt jest
ten sam.

Dobrze ze zamowilem jedna sztuke do potestowania zanim mialem zrobic hurtowy
zakup do firmy jako alternatywe dla padajacej elektroniki w zwyklych HDD.
Dla mnie ta firma to nedza. Chcialbym was ostrzec przed nia. Zapytam jeszcze
producenta co jest grane, bo ani rozmiar bloku, typ partycji, align - nic
nie pomaga.

BTW,
Teraz kopiuje w obrebie tego pena, czyli z pena-na-pena. Jeden duzy plik.
Magistrala powinna pociagnac 40/2=20 MB/s (20read+20 write).
Zgadnijcie jaki transfer mam ? 6 MB/s......

Macie jakie sugestie, bo moze ja testowac nie potrafie.
Pod linuxem dd rowniez pokazuje takie transfery zapisu (z /dev/null),
niewazne jaki rozmiar bloku wybiore.

Odczyt jest przyzwoity - ok 32 MB/s ale mam w gleboko, skoro zapis jest na
poziomie karty pamieci.

Zaraz sprawdze pod WIN7, ale tez na USB 2.0