Netbook jako NAS - kilka pytań

Autor: RadekD <radek997_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 19 Oct 2011 - 09:46:33 MET DST

Stałem się szczęśliwym (jak na razie) posiadaczem netbooka Acer D257
(Atom N570). Mam zamiar wykorzystać go jako NAS/serwer. Jak dotychczas
PII 350MHz z WinXP - wystarczył bez problemu - jednak sprzęt trochę
hałasuje (konkretnie wentylator w zasilaczu) i pewnie ciągnie tak z 2-3x
więcej niż netbook.

Celem jest minimalizacja poboru prądu i stworzenie warunków do pracy
24/7 (jak najmniejsze grzanie).

- łączę się przez sieć - więc ekran wyłączony
- dołożę RAMu do 2GB - by trochę mniej mielił dyskiem (i może wyłączę
        plik stronnicownia)
- czy pod Win 7 - da się obniżyć taktowanie CPU - spokojnie starczy mi
        50% mocy (ok. 800MHz)?
- czy przy pracy ciągłej na zasilaczu bateria powinna być wyciągnięta ?

Macie może jeszcze jakieś pomysły ?