Re: Dysk USB "MyBook" -> uszkodzony?

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 18 Oct 2011 - 22:01:18 MET DST

On 2011-10-18 21:50, Ireneusz Brycki wrote:
> Witam,
>
> *Opis sytuacji*: mam dysk zewnętrzny "MyBook" 500GB USB system plików
> NTFS. Nagle dysk przestał się zgłaszać w WinXP. Czasami go widać jako
> literę w systemie, a czasami nie. Nie można na niego wejść.
>
> Podpiąłem go do MACa, tam dysk ruszył bez problemów, dane były dostępne
> (nie wiem czy wszystkie czy też nie), można je było kopiować.
>
> Teraz przeniosłem dysk na WinXP i znów go nie widzi.
>
> CHKDSK wskazuje, że:
> Segment rekordów plików 22 460 do 22 463 (czyli 4) jest nie odczytania i
> na tym kończy naprawę.

> [...]

Jak dobrze kojarze MyBook do 3.5" zasilane z zewnątrz, więc problem
zasilania nie jest tematem.

Może być problem:
a) Twojego lapka
b) "czegos" na USB
c) raczej przy drobnych problemach z FS nie spotkalem sie by system nie
widzial dysku

To tyle co do obserwacji.

Odnosnie ratowania - spróbuj zrobic backup dysku (sektor po sektorze), a
pozniej mozesz do woli testowac CHKDSK. MyBook'i nie zachowują się jako
proste Mass Storage Device, a daja systemowi info o co najmniej 2
urzadzeniach - cdrom + hdd (nie wiem wiec jak proba odczytania smart
zareaguje).

Tak czy inaczej najlepsza wydaje mi sie zachowawczosc, czyli a) kopia,
b) testy, aczkolwiek bylbym jeszcze sklonny sprawdzic na innym PC oraz
na twoim np. jak wyglada SMART (jezeli wogole da sie odczytac - np.
HDTune 4.60)