Re: Dysk USB "MyBook" -> uszkodzony?

Autor: ToMasz <twitek4_at_.gazeta.pl>
Data: Tue 18 Oct 2011 - 21:55:00 MET DST

W dniu 18.10.2011 21:50, Ireneusz Brycki pisze:
> Witam,
>
> *Opis sytuacji*: mam dysk zewn臋trzny "MyBook" 500GB USB system plik贸w
> NTFS. Nagle dysk przesta艂 si臋 zg艂asza膰 w WinXP. Czasami go wida膰 jako
> liter臋 w systemie, a czasami nie. Nie mo偶na na niego wej艣膰.
>
> Podpi膮艂em go do MACa, tam dysk ruszy艂 bez problem贸w, dane by艂y dost臋pne
> (nie wiem czy wszystkie czy te偶 nie), mo偶na je by艂o kopiowa膰.
>
> Teraz przenios艂em dysk na WinXP i zn贸w go nie widzi.
>
> CHKDSK wskazuje, 偶e:
> Segment rekord贸w plik贸w 22 460 do 22 463 (czyli 4) jest nie odczytania i
> na tym ko艅czy napraw臋.

> [...]
sci膮gnij jak膮艣 dystrybucje linuksa, uruchom go, otw贸rz terminal, pod艂膮cz
dysk i wpisz w terminal: dmesg | tail

Dostaniesz du偶o informacji w tym czy "kiesze艅" jest widziana, czy
"dosta艂a" usb2 czy 1, a tak偶e czy jest jaki艣 dysk w kieszeni i co艣tam o
jego systemie plik贸w. NTSF tak 艂atwo nie odczytasz, ale og贸lnie jest to
mo偶liwe.

JEdnak 艂atwiejsze mo偶e si臋 okaza膰 rozkr臋cenie tej kieszonki i
pod艂膮czenie dysku bezpo艣rednio do kompa