Re: dysk twardy 1 tera zasilany z usb

Autor: Rafał Łukawski <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Sun 16 Oct 2011 - 10:43:02 MET DST

On 2011-10-15 22:36, Andrzej wrote:

> USB 2.0 ma ograniczenie do 500 mA, a to oznacza, że przy 5 V
> jest w stanie przekazać 2.5 W
> Obecne najlepsze 3.5” green’y mają moc 3W
> Więc odpowiedź brzmi NIE,
> ale… USB 3.0, które jest kompatybilne w dół może przekazać
> już 900 mA, a to już wystarcza. Między innymi dlatego podniesiono
> ten prąd by móc zasilać 3.5” dyski.

Andrzej, bardziej chodziło o dyski 2.5", które prąd rozruchowy (jeżeli
nie są profilowane na niski pobor) maja na poziomie 1A/5V

> Jednak kieszeni na dysk 3.5” USB 3.0 jeszcze nie widziałem.
> Być może źle patrzyłem, ale teoretycznie taka kieszeń mogła by istnieć.

Czysto teoretycznie można stworzyć kieszeń, tylko że to bedzie sztuka
dla sztuki.

Mamy dwa etapy
a) rozruch, jak w starej lampie błyskowej - elektronika gromadzi energie
by przez kilka sekund dać większy prąd

b) przetworniki DC-DC mogą dać 12V, pytanie jednak z ilu portów USB2.0
trzeba będzie skorzystać, a to już bez stworzenia specjalnego dysku 3.5"
bedzie absurdalne

tyle