Re: Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania filmów HD?

Autor: Szyk <szyk100_at_o2.pl>
Data: Sun 09 Oct 2011 - 13:00:11 MET DST

> Jaką kartę graficzną ze złączem AGP możecie z czystym sumieniem polecić?

Tylko jedna jest taka karta na układzie ATI HD4670 z 1GB RAM DDR3
produkcji PowerColor (raczej słaba firma choć karta mocna). Ja mam nieco
słabszą ASUS AH4650 1GB DDR2 (chyba już nie do kupienia w sklepie).

http://allegro.pl/unikat-hd-4670-1gb-ddr3-top-model-na-agp-od-1-zl-i1858957297.html

Układy HD4670 i HD4650 są jedynym rozsądnym wyborem gdyż:
1) Nvidia już dawno przestała robić karty na AGP - ich najmocniejszy
model to chyba Geforce 7 256MB
2) HD4650 i HD4670 to najmłodsze układy od ATI jakie działają z AGP
3) mają łącza DVI - czyli zapewniającym najlepszą jakość na dzisiejszych
monitorach
4) wspierają DirectX 10.1 - więc są mniej niż jedną generacje do tyłu
(obecnie Windows 7 ma DirectX 11, jednak dobrze on wykorzystuje karty
DirectX 10.1 - w przeciwieństwie do kart DirectX 8.1 i starszych)
5) nowe stery sÄ… ciÄ…gle wydawane do Windows XP i Windows7.
6) zużywają one mniej energi niż słabsze karty seri HD3xxx - tak
przynajmniej podawali w cennikach jak kupowałem swoją w połowie 2010.