Re: Jaka najlepsza karta AGP do odtwarzania filmów HD?

Autor: Mark <tenchi_at_pnet.pl>
Data: Sun 09 Oct 2011 - 02:46:33 MET DST

normalny <normalny@bezadresu.com> w wiadomości
news:j6q3nt$vhl$1@news.task.gda.pl napisał(a):
> Czy te karty, o których wspominasz, całkowicie odciążą CPU?
Obciążenie procesora będzie nieduże w granicach kilka - kilkanaście
procent.

> Skąd mam wiedzieć, które filmy są zakodowane z użyciem profilu DXVA?
O tym można się przekonać dopiero po ściągnięciu filmu.

> Gdzie mógłbym znaleźć takie filmy?
Torrenty, różne fora.

> Jak dużo jest takich filmów?
Tego nie wiem bo orientuje się jedynie w anime gdzie praktycznie
wszystkie filmy jeśli są kodowane w H264 to z użyciem profilu DXVA.

> Czy filmy nagrane za pomocą jakiegoś telefonu komórkowego lub kamery,
> w rozdzielczości High Definition, też będą zakodowane profilem DXVA?
W przypadku mojej Nokii N8 - tak. Nie wiem jak w przypadku innych
telefonów.

> Muszę wiedzieć, czy sprzęt, o którym rozmawiamy, spełni oczekiwania.
> Chciałbym po prostu odtwarzać filmy w możliwie najwyżej jakości,
> zarówno trailery filmowe dostępne na Apple.com, filmy z YouTube,
Hm, w przypadku Apple.com to nie wiem w jakim skopniu korzyszta z DXVA,
bo w moim przypadku obciążenie procesora dochodziło momentami do 30%
(mam AMD Athlon 64 X2 Dual 4200+)
Zaś w przypadku YouTube nowy Flash w wersji 10 lub 11.

> ale też kodowawne kanały satelitarne, za które opłacam abonament,
> dostępne za pośrednictwem platformy cyfrowej CYFRA+ np. CANAL+ HD.
A tu za bardzo ci nie pomogę, bo nie orientuję się w tym zakresie.

> Który konkretnie model, z polecanej przez Ciebie serii Radeon HD,
> będzie najmocniejszy, najszybszy i najbardziej wydajny?
Njamocniejsze są karty Radeon HD 4650 lub Radeon HD 4670 (tą wersję w
przypadku AGP ciężko jest dostać, na Allegro jest tylko jedna z
licytacją od 285 zł).
Ale równie dobrze do Twoich zastosowań powinny starczyć Radeony typu HD
3650 lub HD 3850 - zaoszczedzisz kilkadziesiat złotych.

--
Mark
keitaro@pnet.pl