Re: 1.) Defragmentacja dysku SSD. 2.) Dysk SSD a program MHDD.

Autor: Latet <latet_at_latet.pl>
Data: Wed 05 Oct 2011 - 21:47:40 MET DST

> Jeśli będzie dbał o dysk, czyli temy na innym dysku, swap też,
> to możesz być pokojny.

Tylko jaki jest sens kupna szybkiego dyski SSD, jesli to, co najbardziej
odczuwalnie spowalnia codzienną pracę (tempy i swap) nie będzie się na nim
trzymać?

Ja tam trzymam - i jedno i drugie. Bacznie obserwuję w smart liczniki
odczytanych i zapisanych danych. Odkąd skończyłem testy, a zacząłem normalne
użytkowanie dysku (jako systemowego) - liczniki te rosną znacznie wolniej, niż
sądziłem, a ZWLASZCZA licznik danych zapisanych. Zapisuje się coś w granicach
0,1 GB na tydzień! (z tym że wszystkie foldery typu "Moje Dokumenty" mam na
innym dysku, a wielkość pliku swap wynosi tylko 250 MB).

Oczywiscie - najchętniej i tempy i swapa wrzuciłbym na jakiś ramdysk, ale nie
znam prostej i wygodnej metody zrobienia tego.

latet