Re: Wydajnosc w RAID0

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Mon 03 Oct 2011 - 22:10:39 MET DST

Dnia Sun, 02 Oct 2011 20:22:58 +0200, janusz_kk1 napisał(a):

> Prawda :) dlatego softwerowych raczej trzeba unikać,

Ja bym się do tak kategorycznych stwierdzeń nie posuwał. Swego czasu
mieliśmy ze znajomymi, z którymi mieszkałem, routerek na Debianie, który
przy okazji działał też jako serwer plików. Wrzucony na PCI kontrolera
SATA-RAID, do tego trzy dyski po 500GB i właśnie na Debianie postawiony
softare'owy RAID5. Działało, śmigało, jak się spieprzył kontroler to
wystarczyło podłożyć dowolny inny, by bez problemu do danych się można było
dostać.

> ale te sprzętowe robione przez mostek są też oszukiwane, bo właściwą
> robotę i tak robi główne cpu.
> Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko
> jeden dysk.

Na kontrolerach w mostkach południowych też widoczny dla systemu jest jeden
dysk. :) To, że obliczenia np. sum kontrolnych są przerzucane na CPU, to
oczywiście pełna zgoda.

> Zgadza się, u klienta też tak miałem ale że system wolno chodził to wpadł
> na pomysł restaru serwera i dane poszły pa pa. Potem było pół dnia walki
> z odtworzeniem danych z taśmy, a że Zrobił to po raz kolejny (klient) a
> streamer wolny i marny to w końcu zrobiłem raida1 a dodatkowy dysk na
> kolejną kopię danych i miałem spokój.

Ale to raczej spokój do momentu, w którym się toto logicznie posypie.

[ Szczerość. Zaleta, przez wielu nazywana chamstwem.                       ]
[                                                     (znalezione w necie) ]