Re: Wydajnosc w RAID0

Autor: janusz_kk1 <janusz_kk_at_o2.pl>
Data: Sun 02 Oct 2011 - 20:22:58 MET DST

Dnia 30-09-2011 o 18:42:42 BUNIEK <mbuniek@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Raid5 obciąża procesor tylko przy zapisie przy czym w obecnych sprzętach
> gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
> wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem
> jest dedykowany kontroler z bateryjka.
> RAID5 ma używany w domowych warunkach ma jeszcze jedna przykra
> przypadłość, jak zawiesi się komp to czasami ( i wcale nie rzadko)
> zaczyna się weryfikować co powoduje zdecydowany spadek wydajności
> zwlaszcza realizowany przez płytę główna, dedykowane kontrolery z
> podtrzymaniem bateryjnym nie miewają tej przypadłości.
Prawda :) dlatego softwerowych raczej trzeba unikać, ale te sprzętowe
robione przez mostek są też oszukiwane, bo właściwą robotę i tak robi
główne cpu.
Dopiero dedykowane kostki robią całą 'czarną' robotę i system widzi tylko
jeden dysk.

> Przewaliłem duzzo kontrolerów rajdowych i powiem szczerze ze żaden nie
> potrafił jednoczenie czytać z 2 dysków w R1. Możesz podać na jakim
> kontrolerze miałeś przyrost wydajności w odczycie. Teoria mówi ze jest
> to możliwe i było realizowane w kontrolerach ale ja się nie spotkałem
> jeszcze.
Bo to robią sterowniki programowe na poziomie systemu operacyjnego
(serwery)
np novell 3,4,5,6 winnt4, 2000 jak dalsze to nie wiem bo nie śledziłem
tematu,
sam mam nas-a małego z raidem 1, siedzi tam linux i robi wszystko.

> Az tak bym tego nie demonizował wszystko zależy w jakim stanie jest
> system.
> Kiedyś padła cala serwerownia brak prądu i żaden RAID się nie wysypał a
> padło ponad 20 serwerów.
Zgadza się, u klienta też tak miałem ale że system wolno chodził to
wpadł na pomysł restaru serwera i dane poszły pa pa.
Potem było pół dnia walki z odtworzeniem danych z taśmy, a że
Zrobił to po raz kolejny (klient) a streamer wolny i marny to w końcu
zrobiłem raida1 a dodatkowy dysk na kolejną kopię danych i miałem spokój.

--
Pozdr
JanuszK