Re: Wydajnosc w RAID0

Autor: BUNIEK <mbuniek_at_poczta.onet.pl>
Data: Fri 30 Sep 2011 - 18:42:42 MET DST

>Guzik prawda Raid 5 mocno obciąża procesor i dyski, jest wyraźnie
>wolniejszy niż raid 1 i 0.

Raid5 obciąża procesor tylko przy zapisie przy czym w obecnych sprzętach
gdzie mamy 2 lub więcej rdzeni nie specjalnie to czuć(choć zależy od
wykonywanych czynności na kompie), oczywiście najlepszym rozwiązaniem jest
dedykowany kontroler z bateryjka.
RAID5 ma używany w domowych warunkach ma jeszcze jedna przykra przypadłość,
jak zawiesi siÄ™ komp to czasami ( i wcale nie rzadko) zaczyna siÄ™
weryfikować co powoduje zdecydowany spadek wydajności zwlaszcza realizowany
przez płytę główna, dedykowane kontrolery z podtrzymaniem bateryjnym nie
miewają tej przypadłości.

>Autorowi proponuję jednak Raid1 większe bezpieczeństwo danych, odczyt
>szybszy, zapis taki sam jak n 1 dysk.

Przewaliłem duzzo kontrolerów rajdowych i powiem szczerze ze żaden nie
potrafił jednoczenie czytać z 2 dysków w R1. Możesz podać na jakim
kontrolerze miałeś przyrost wydajności w odczycie. Teoria mówi ze jest to
możliwe i było realizowane w kontrolerach ale ja się nie spotkałem jeszcze.

>Też różnie bywa, jedno, dwa złe wyłączenia i po raidzie i danych.

Az tak bym tego nie demonizował wszystko zależy w jakim stanie jest system.
Kiedyś padła cala serwerownia brak prądu i żaden RAID się nie wysypał a
padło ponad 20 serwerów.
Sam mam R0 w domu i tez różne rzeczy się przytrafiali i żyje i ma się
dobrze.

Buniek