Re: SSD vs RAID 0 vs Hybryda

Autor: Przemysław Ryk <przemyslaw.ryk_at_gmail.com>
Data: Tue 13 Sep 2011 - 00:32:35 MET DST

Dnia Mon, 12 Sep 2011 23:04:49 +0200, Karol Y napisał(a):

> Witam, buduje nową konfigurację - głównie nastawioną na obliczenia i gry
> - ale chciałbym w końcu zrobić też coś z przechowywaniem danych, bo
> jeden duży dysk zamulający prędzej czy później, ciągnie się w mojej
> pamięci od dzieciństwa.
>
> I tak czytając i przeglądając wymyśliłem trzy propozycję. Wiele tego
> miejsca mi nie potrzeba, bardziej prędkości więc może tak:
>
> 1) RAID 0 z 2x HDD 7200
> 2) Jedna duża hybryda
> 3) Mały ~30GB SSD na system + zwykły HDD 7200 na dane
>
> Od 2 do 4GB RAMu w systemie planuje przeznaczyć na montowany na starcie
> [...]

Jakie obliczenia masz na myśli?

Osobiście, siedząc w DTP, grając od czasu do czasu, mam konfigurację:
- 8GB ram i 64-bitowe Windows Vista
- systemowa partycja + dane - na dwóch dyskach 7200rpm w RAID0
- backup na osobnych dyskach 7200rpm

To wszystko przy Core 2 Duo E8400 kręconym do 3,9GHz i GTX295.

Nie powiem, żeby mnie nie ciągnęło do SSD, ale jednak cenowo na razie trochę
mnie odstrasza. I dalej nie wiem, jak to rzeczywiście jest z trwałością tych
napędów. Szczególnie w sytuacji komputera działającego 24/7/365.

[ W życiu nie liczą się tylko ciało i muskuły - ważny jest jeszcze fryz.   ]
[                                                           (Johnny Bravo) ]