SSD vs RAID 0 vs Hybryda

Autor: Karol Y <karolyyy_at_o2.pl>
Data: Mon 12 Sep 2011 - 23:04:49 MET DST

Witam, buduje nową konfigurację - głównie nastawioną na obliczenia i gry
- ale chciałbym w końcu zrobić też coś z przechowywaniem danych, bo
jeden duży dysk zamulający prędzej czy później, ciągnie się w mojej
pamięci od dzieciństwa.

I tak czytając i przeglądając wymyśliłem trzy propozycję. Wiele tego
miejsca mi nie potrzeba, bardziej prędkości więc może tak:

1) RAID 0 z 2x HDD 7200
2) Jedna duża hybryda
3) Mały ~30GB SSD na system + zwykły HDD 7200 na dane

Od 2 do 4GB RAMu w systemie planuje przeznaczyć na montowany na starcie
ram dysk, na którym będą wszystkie tempy systemu i aplikacji.

Jeżeli chodzi o pamięć magazynową, najbardziej sensowne (wydajność/cena)
wydaje mi się rozwiązanie trzecie, ale jak ma się Wasze zdanie na ten
temat? Nie mam doświadczenia z dyskami SSD, jak się one sprawują na co
dzień?

--
Mateusz Bogusz