Re: Spowalnianie zegara taktującego rdzen jako ochrona przed spaleniem procka

Autor: ptoki <sczygiel_at_gmail.com>
Data: Tue 30 Aug 2011 - 13:15:27 MET DST

On Aug 28, 8:01 pm, "Pszemol" <Psze...@PolBox.com> wrote:
> Jak pewnie wszystkim wiadomo procesory Intela mają taki "sprytny"
> ficzerek który się nazywa "throttling" czyli spowalnianie zegara taktującego
> rdzeń procesora gdy procesor wykryje pracę przy zbyt dużej temperaturze.
> Efektem takiego zachowania się procesora jest mocne spowolnienie
> pracy komputera ale nie zawieszanie się w przypadku np. awarii
> wiatraczka czy też mocnego zablokowania radiatora kurzem...
>
> Czy procesory AMD też mają coś takiego? Jeśli tak, to od którego modelu?
>
> Kumpel ma jakiegoś starszego Athlona 64 X2 3600+ (nie wiem czy to jest
> [...]

Zaczynasz od konca.
Sprawdzic czy cpu jest dobite na 100%. Sprawdzic czy nie mieli
dyskiem. Sprawdzic czy w windowsie nie ma robakow.
Potem puscic jakiegos linuxa z livecd i zobaczyc czy dziala szybko czy
muli.

Jesli rzeczywiscie laptop sie przegrzewa i wlacza sie throttling to
rozebranie i czyszczenie radiatora bedzie konieczne. I nie probuj
psikac sprezonym powietrzem w dziurki wentylacyjne.
Jesli zrobisz to zbyt intensywnie to istnieje szansa ze wiatraczek
zadziala jak pradnica i moze uszkodzic plyte. Niezbyt czeste ale sie
zdaza. Poza tym ten syf ktory tam jest zazwyczaj zbiera sie w kupke i
nie wyjdzie po dobroci a wentylator moze zapchac...