Re: Jaki szybki dysk SSD (40-60 GB) pod system?

Autor: Rafał <rafalweb_at_lukawski.pl>
Data: Tue 30 Aug 2011 - 10:57:19 MET DST

On 2011-08-30 10:26, Latet wrote:

> A plik swap na dysku SSD?
> Nie wiem dokładnie jak Windows (choćby 7) go obsługuje, ale wyobrażam to
> sobie tak, że raczej aktualizuje jego zawartość, a nie kasuje fragmenty,
> tak jak kasuje pliki - tak więc pewnie nawet TRIM nie bardzo jest w
> stanie zapewnić dobrą wydajność pliku wymiany leżącego na SSD? Z drugiej
> strony - pewnie i tak będzie lepsza niż na hdd ze względu na czasy
> dostępu...

Przy częstych i małych zapisach w losowe miejsca (swap), moze warto
rozwazyc umieszczenie go na innym dysku (niektorzy wrecz polecaja
wylaczenie swap, ale to moze generowac problemy), ale majac dwa dyski
IMHO najlepszym rozwiazaniem jest wrzucenie swapa na drugi.

W windowsach jak nabardziej wykonalne przez klikanie.