Re: Zasychający tusz

Autor: MC <m5c_at_go2.pl>
Data: Sun 21 Aug 2011 - 08:38:00 MET DST

Użytkownik "L" <L@L.com.pl> napisał w wiadomości
news:4e4fc73a$0$3491$65785112@news.neostrada.pl...
> Ostatnio na tej grupie było sporo ostrzeżeń
> przed zasychającym tuszem w drukarkach
> atramentowych.
> Mam w związku z tym pytanie: jak często
> należy coś wydrukować by uniknąć takiego
> zaschnięcia tuszu?
> Czy wydrukowanie strony testowej wystarczy
> by taki cel osiągnąć? Trzeba chyba wydrukować
> coś, co zaangażuje wszystkie pojemniki?
> Moja drukarka (Canon) używa 5 pojemników.

Problem jest mocno wyolbrzymiony. Jeśli prawidłowo wyłącza się drukarkę
wyłacznikiem a nie odcięciem prądu głowica przesuwa się do miejsca
parkowania i dysze lądują w pampersie. To bardzo zwalnia proces wysychania.
Poza tym drukarki mają procedurę przetykania dysz, która co prawda pochłania
sporo atramentu, ale na ogół jest skuteczna. Nie jest potrzebne wydrukowanie
czegoś, tylko wzoru testowego umieszczonego w Canonach na ostatniej
zakładce.